DEIF er en global leder inden for styringsløsninger til decentraliseret elproduktion til lands og til vands. Det lyder meget teknisk, og det er det i virkeligheden også. Sagt på en mere enkel måde, så laver vi små computere (kaldet controllere), der sikrer optimal energiproduktion og -forbrug. Vores controllere kan fx sænke brændstofforbruget på skibe og forlænge levetiden og øge strømproduktionen på vindmøller. Prøv kræfter med forskellige arbejdsopgaver- og områderI DEIF har vi valgt at tilbyde et praktikforløb, hvor du som elev over fire dage roterer gennem følgende afdelinger: Service, Customer Care, Production og Sales Support & Planning. Gennem praktikforløbet vil du komme til at prøve kræfter med forskellige typer af arbejdsopgaver og på den måde identificere, hvilke områder, du trives bedst med og måske ønsker at forfølge som en fremtidig karrierevej. Nedenfor kan du se, hvad de forskellige afdelinger arbejder med.
ServiceVores Service afdeling yder professionel service og rådgivning til vores internationale kunder og partnere. De bygger, tester og vedligeholder diverse udstyr – og så tager de også på serviceopgaver i både ind- og udland, som kan foregå i toppen af en vindmølle, på sygehuse og datacentre eller ombord på et skib. Der er mange elektrikere og maskinmestre ansat i afdelingen.Customer CareVores Customer Care afdeling yder hjælpsom service til vores kunder i form af tilbud, ordrehåndtering og generel kundehenvendelse, når kunden har spørgsmål eller brug for assistance. De sørger for, at kundens behov bliver mødt på den bedst mulige måde. Det vil sige, de sikre en god kunderejse fra tilbudsfasen til leverance. Desuden er de en del af et globalt netværk med samarbejde på tværs af kundeservice teams i vores datterselskaber.ProductionI vores produktion bliver vores avancerede udstyr fremstillet. Her arbejder dygtige produktionsmedarbejdere, teknikere, og specialister sammen for at sikre, at vores produkter bliver samlet korrekt og lever op til de højeste kvalitetsstandarder. Derudover har vi også en reparationsafdeling, hvor elektronikfagteknikere arbejder med undersøgelse, fejlretning og test af produkter fra både produktionslinjen og fra kunder der måtte opleve problemer med vores produkter.Sales Support & PlanningVores Sales Support & Planning afdeling hjælper vores internationale salgs-team og andre afdelinger med alverdens ting – alt fra at planlægning af events og kundebesøg til opdatering af interne systemer. Opgaverne er mangeartede og handler typisk om at administrere, koordinere og planlægge.
Du kan forvente, at:
udforske forskellige arbejdsområder
møde erfarne fagfolk, som er lyttende og gerne vil lære dig om deres arbejde.
identificere hvilke områder, du måske ønsker at gøre karriere inden for
få velsmagende frokost alle fire dage i vores egen kantine.
Vi forventer, at du:
har lyst til at være i praktik hos os
vil tage aktiv del i praktiske opgaver
er naturligt nysgerrig, og klar på at prøve forskellige arbejdsopgaver- og områder
kan kommunikere på engelsk (ikke perfekt).